A fesztiválok gazdasági jelentőségét becsülték fel közgazdászok. A nagy zenei események (pl. Sziget) nélkül is 29 milliárd forintra tették a szektor hozzáadottérték-hatását, foglalkoztatási hatását pedig 8600 főre. Az úttörő elemzésből kiderült az is, hogy a gazdasági szempontjából a jegyvásárláson felüli költekezés az igazán fontos, és hogy a fesztiválköltségvetés növekedésével egyre csökken az 1 Ft költségvetésre jutó látogatói költés. A művészeti jellegű fesztiváloknál a szervezők ráfordításainak több mint 70%-a a fesztiválműsorra (fellépőkre, technikára stb.) megy, a családi fesztiváloknál ez 60% körül van – a gasztrofesztiváloknál 20%-nál is alacsonyabb.
Koppány Krisztián, Solt Katalin és Hunyadi Zsuzsanna tanulmányáról a Dal+szerző magazin írt bővebben, ami itt olvasható.