Három nap után véget ért a XIII. Music Hungary Konferencia & Showcase, amely november 17–19. között rekord nézőszám mellett töltötte meg Veszprémet a hazai zeneipar szereplőivel. Az idei fókusztéma, „A zene körforgása – Fenntartható zeneipar 2025-ben” azt vizsgálta, hogyan épülhet fel egy önmegújuló, hosszú távon működő zenei ökoszisztéma Magyarországon. A szakmai programok kurátora Mezei Csaba volt, aki gazdasági, kreatív és közösségi nézőpontok metszetében állította össze az idei tartalmat.
A konferenciát idén is ingyenes showcase-program kísérte, amely három belvárosi helyszínen mutatta be az új generáció feltörekvő előadóit.
Az Expresszóban hiphop- és popkísérletek kaptak helyet: Gently Da Spittah’, Cibi, Berlin Hotel Collective, Figura, Pavilon, tigris szofi, Cabrio Cat, GAB, Csinszka és Várhegyutca.
A Teremben az alternatív és keményebb hangzások domináltak: L1, Soviet Monday, Denevér, NLP, Darkmess, Califortune, Arcosok Klubja, Backdoor People, Bufo Alvarius és Imago Mundi.
A Papírkutyában friss női előadók és kísérletező produkciók léptek fel: Tingyela Dóri, Biankahaidu, Villő, Liana, Swim Swim Naked, Amaro Duho, valamint a Szabikeyz & Juhász Zoli formációja, a 2025-ös Sávlekötő Camp győztesei.
A programsorozat második estéjén került sor a Music Hungary-díjak átadására, amely a hazai könnyűzenei élet teljes spektrumát lefedő, szakmai alapú elismerés. Az este házigazdái Csepelyi Adrienn és Hajós András voltak. A Backstage-díjat a Margaret Island stábja kapta, akik a zenekar búcsúévének teljes háttérfolyamatait vitték végig, egészen a rekordgyorsasággal telt házas parkos koncertig. A Showtime-díjat a Made in Pécs Fesztivál nyerte el, amely egyetlen nap alatt több mint kétszáz pécsi zenekarnak biztosít fellépési lehetőséget tíz helyszínen. A Vizuál-díj Martin Wandáé, aki a magyar és nemzetközi zenei szcéna egyik meghatározó vizuális alkotójaként fesztiválok, előadók és kiadók számára hoz létre karakteres képi világokat. A Média-díjat Biczó Andrea, a Budapest Park PR kommunikációs vezetője kapta, aki hiteles és emberközeli kommunikációval segíti a hazai popkultúra láthatóságát. Az Innováció-díjat a Fiumei úti sírkert koncertsorozat érdemelte ki, amely helyspecifikus kulturális eseményekkel adott új jelentést a történelmi térnek. A Pro-díjat Bali Dávid, a Believe regionális vezetője kapta, aki a digitális zeneipar stratégiai gondolkodását és független terjesztési modelljeit formálja. Az Inspiráció-díj a New Kids on Orfű csapatáé lett, amely minőségi, kreatív és kütyümentes gyerekfesztivált teremtett a Fishing on Orfű szellemiségéből. A Crossover-díjat a KOBUCI nyerte el, amely a fővárosi élőzenei színtér egyik legmeghatározóbb közösségi helyszíne, stílusok és műfajok találkozópontja.
A konferencia szakmai programjai idén is aktuális és komplex témákat jártak körül. A legfrissebb zeneipari jelentés alátámasztotta, hogy a magyar zeneipar jelentős gazdasági hatással bír, és több mint kétszeres multiplikátorral járul hozzá a nemzetgazdasághoz. A közös jogkezelők szakértői a mesterséges intelligencia és a szerzői jog szabályozási kérdéseire keresték a választ. A női előadók láthatóságáról és lehetőségeiről Lábas Viki, Sisi és Csinszka osztották meg tapasztalataikat.
A fesztiválok jövőjéről szóló beszélgetés azt vizsgálta, hogyan tudnak a hazai fesztiválok alkalmazkodni a következő évek kihívásaihoz, és milyen stratégiákkal tervezik a működésüket. A témáról Kálocz Tamás, Lobenwein Norbert, Gerendai Károly és Valde Orsolya beszélgettek. Egy külön panel során fesztiválszervezők segítségével arra is választ kaptunk, mi kell ma ahhoz, hogy egy előadó vagy zenekar headlinerré váljon.
Szintén nagy figyelmet kapott a hazai klubélet helyzetéről és kilátásairól szóló beszélgetés, ahol Gál Máté, Gellai Gergő, Facsády Orsolya és Marton Zsanett osztották meg tapasztalataikat, rávilágítva arra, hogy a fenntarthatóság egyre kritikusabb kérdés a kisebb zenei helyszínek számára.
Emellett többek között szó esett a szerhasználatról, a háttérben dolgozók munkaerőpiaci helyzetről, zeneterápiáról, a menedzseri feladatok sokszínűségéről, valamint a fiatal generáció körében népszerű hangmintázás jogi kereteiről is.


